Shape - shifting، یک بازی سلیقهمحور و پر افت و خیز است که استودیوی بازیسازی فرنگی Sixcube آن را تولید و عرضه کرده است. این بازی در سبک تفننی و امتیازی تولید و منتشر شده و اصل گیمپلی آن براساس تعویض اشکال و وسایل است مثلاً از ماشین به بالگرد، دوچرخه و .... بازی را از نظر موسیقایی و دیداری میتوان در سطح متوسطی ارزیابی کرد و برای اجرای آن نیز باید حتماً به اینترنت متصل بود.
تبدیل شدن به هاورکرافت
گیمپلی بازی در فشردن چند دکمه و تبدیل شدن خلاصه میشود؛ بازیکن باید از بین اشیاء پایین صفحه یکی را انتخاب کند و به آنها تبدیل شود (مثلاً به هاورکرافت یا بالگرد) و مسیر متغیر پیش رویش را طی کند و به مقصد برسد. در این میان بازیکنان غیرقابل بازی (NPC) نیز با بازیکن در حال مسابقه هستند و او باید حواسش به آنان باشد. بازیکن میتواند با بردن هر مرحله، واحدِ پولِ اسکناس به دست آورد و با آن کارگاههای تولید را توسعه دهد و با استفاده از محصولات آن وسایل نقلیهی خود را ارتقاء دهد.
نوا و نما
جلوههای صوتی کار دقیق و درست انتخاب شدهاند و به موقع نیز اجرا شده و اثر میکنند. بازیکن تا وقتی که در بازی پیروزی به دست نیاورده باشد اصلاً نمیداند بازی موسیقی دارد یا نه و صرفاً در این هنگام یک قطعهی موسیقی راک چند ثانیهای نصیبش میشود که نمیتواند جای خالی سکوت حاکم در بخش اصلی کار (هنگام تجربهی بازی) را پر کند. به بازی از لحاظ گرافیکی میتوان نمرهی متوسط را داد؛ تغییرات اشیاء و محیط، جلوهی خوبی به اثر بخشیده است و توانسته یک جذابیت نسبی برای کار بیافریند ولی در جزئیات زیاد نمیتوان روی کار حساب کرد.
بازیکن در این بازی باید با توجه به محیط و شرایط مراحل، بهترین تصمیم را بگیرد و عالیترین انتخاب را داشته باشد وگرنه او به نتیجهی مطلوب یعنی پیروزی نخواهد رسید؛ بازیباز میتواند به جای طی کردن آب با هاورکرافت شنا کند ولی ممکن است از دیگران جا بماند و شکست بخورد. تغییر شکل، یک بازی سلیقهای است که در ابتدا و تا مدتی برای برخی از بازیبازان جذاب است ولی رفته رفته ممکن است برایشان خستهکننده شود و برای عدهای نیز ممکن است در کل فاقد جذابیت باشد. بازی دارای تبلیغ است و این نکته باید مورد توجه والدین قرار بگیرد.