بومرنگ (رقابت آنلاین نقاشی) یک بازی تفننی و امتیازی است که استودیو مدریک آن را توسعه داده و منتشر کرده است. این بازی کمی رنگ و بوی آموزشی بودن را هم دارد و یک اثر در ظاهر ساده و جذاب است که میتواند پیر تا جوان را با خودش همراه سازد. همهی بازی در نقاشی کشیدن خلاصه میشود ولی نه از آن معمولیهایش؛ این کار به مراتب هیجانیتر و نفسگیرتر است. لازم به ذکر است که برای اجرای بازی حتماً باید به اینترنت متصل بود.
گیمپلی
بومرنگ دشواری چندانی در نحوهی بازی کردن ندارد. در هر بازی ۴ بازیکن به رقابت میپردازند و آنها باید در زمان محدودی که در اختیارشان قرار دارد یکسری چیز را مثل شلوار، اتو، قاب عکس و ... را نقاشی کنند و امتیاز خود را بالاتر ببرند تا برندهی جوایز ارزشمندتری شوند. بازی ۴ سطح دارد که هر کدام ورودی و جایزهی سکه متفاوتی دارند ولی روش بازی کردن همهی آنها همان است که گفته شده است.
هوش مصنوعی قابل ستایش
بومرنگ از هوش مصنوعی قوی و کارایی بهره برده است تا جایی که حتی میتواند نیتخوانی کند و در بیشتر موارد تشخیص دهد چه چیزی در فکر بازیکن میگذرد. چنانچه از برخی اشتباهات تشخیصی بازی چشمپوشی شود میتوان مدعی شد بومرنگ یکی از قویترین هوشهای مصنوعی در بین آثار ایرانی را دارد. در بومرنگ، بازیباز باید به صورت کاملاً آنلاین با دیگر بازیکنان و در بیشتر موارد با هوش مصنوعی قدرتمند بازی رقابت کند. این هوش مصنوعی قدرتمند باعث میشود که لااقل در اوایل کار و هنگامی که بازیکن درست با چم و خم بازی آشنا نشده است اول و دوم شدن را فراموش کند.
نما و نوا
طراحی بازی رنگ و بویی ساده و دلنشین دارد. همه چیز سر جای خودش و به اندازه است؛ در این بازی خبری از طراحی و جانمایی پیچیده و درهم و برهم عناصر نیست؛ رنگها قوت و زیبایی خودشان را دارند و آواتارها و دیگر عناصر دیداری بازی فانتزی و جذاب طراحی شدهاند. بازی یک موسیقی با ضرباهنگ تند و تحریککننده دارد که تناسب زیادی با فضای فانتزیطور بازی دارد. جلوههای دیداری و شنیداری بازی نیز خوب از آب درآمدهاند و در مجموع کار بازیساز در این بخش کمنقص بوده است.
سیستم درآمدی
هر بازیکن برای شروع هر بازی باید حداقل در پایینترین سطح بازی ۲۴ سکه هزینه کند تا وارد بازی شود و چنانچه نفر اول شود ۴۸ سکه به چنگ میآورد و اگر آخر شود ۰ سکه نصیبش میشود. در اکثر بازیهایی که بازیکن آنها را تجربه میکند یک نفر وجود دارد که با سرعت بسیار زیادی نقاشی میکند و امتیازها را درو میکند و اگر نشود گفت اول شدن غیرممکن است باید گفت تقریباً دور از دسترس است. به همین خاطر بازیکن باید تمام تلاش خودش را بکند که لااقل دوم شود تا هزینهی ورودی خود را بازیابد و مجبور نباشد دست به دامن خرید درون برنامهای شود یا ۴ ساعت صبر کند که سکهی رایگان بگیرد. بازیکن علاوه بر پیروزی در مسابقات، هر ۴ ساعت ۲۴ سکهی رایگان به دست میآورد و از طریق تماشای تبلیغ نیز میتواند ۴۸ سکه کاسب شود. این سکهها علاوه بر مجوز ورود به هر بازی وسیلهای برای خرید مدادهای مختلفی با رنگهای گوناگون هستند.
توصیه میشود کودکان برای تجربهی بازی حداقل توانایی خواندن و ارتباط برقرار کردن میان نوشتار یک چیز و نقاشی و تصویر آن را بدانند؛ مثلاً بدانند ابر یا رودخانه چیست و بتوانند لااقل چیزی مثل آن را بکشند. یکی از نقاط قوتی که بومرنگ دارد این است که میتواند در سطح ابتدایی به کودک بیاموزد که مثلاً مداد چیست و تقریباً چه شکلی است. با این توضیحات میتوان بازی را علاوه بر تفننی و امتیازی بودن در سبک آموزشی نیز دستهبندی کرد؛ هرچند رقابتی و تفننی بودن اثر بر آموزشی بودنش میچربد. بومرنگ تا حدودی میتواند سرعت عمل و مدیریت زمان را در کودک تقویت کند. نمایش تبلیغات نیز مسئلهای است که والدین باید توجه کافی را به آن داشته باشند.