جادوی امپراطوری یک اثر بومیسازی شده یا محلی شده از استودیوی Medrick FZE House در سبک استراتژیک است. در این بازی باید ارتش خود را ساخت با دیگران متحد شد به دشمنان حمله کرد و با موجودات فرامادی و ترسناک و عجیب و غریبی جنگید و آنها را شکست داد. جادوی امپراطوری در بومیسازی خوب عمل نکرده است و پارهای از اشکالاتی مثل غلطهای املایی دارد. جادوی امپراطوری به شدت میتواند اعتیادآور باشد و بازیکن را مدام پای تلفن همراه بکشاند تا ارتقاهای مختلف انجام دهد و گوشه و کنار امپراطوریاش را سر و سامان دهد.
گرداب پیشرفتها
همه چیز از حملهی یک موجود فرازمینی به نام جینی و لشکرش به قلعه و پادشاهی بازیکن آغاز میشود. هنگامی که به امپراطوری خود باز میگردیم و دشمن جنی خود را شکست میدهیم بازیکن میماند و یک ویرانه که برای آبادانی و پیشرفتش کوشش فراوانی کرد. گیمپلی بازی بیش از هر چیزی نیاز به سرزدن و ارتقای هر چیز درون بازی دارد. تنها چیزی که در بازی نمیتوان آن را افزایش سطح داد پادشاه است. بازیباز، بازی را با یک منطقهی و شهر با خاک یکسان گشته آغاز میکند و با ارتقای پیاپی که از یک ثانیه تا چند ساعت و بیشتر و سطوح بالا ادامه مییابد. از بالابردن در و دیوار شهر گرفته تا خود قصر پادشاه و کلی ساختمان دیگر. باز کردن و افزایش سطح ساختمانها در بازی جادوی امپراطوری به شدت به همدیگر وابسته و تو در تو است و بازیکن را تحریک میکند که بیشتر و بیشتر بازی کند و میتواند باعث اعتیاد او گردد.
از قلمروی تحت فرمان پادشاه چه خبر؟
تنوع ساختمانهای درون بازی نسبتاً بالاست و هر کدام یک فعالیت خاص را انجام میدهند. سربازخانه، اسطبل، میدان تیر و گردباد انرژی جادویی مکانهای آموزش نیروهای تحت فرمان بازیکن هستند. محراب، محل خرید و بازگشایی صندوقهای درون بازی است. ساختمان اتحاد که از طریق آن میتوان به قبیله پیوست و از همپیمانان خود نیرو گرفت و به آنها کمک نظامی کرد. بازیکن برای کشف مکانهای ناشناختهی دور و بر قلمرو خود باید از اردوگاه دیدبانی استفاده کند. پس از اکتشاف، بازیباز با نیروهایی که پیشتر ساخته است برای امرار معاش باید به قلعههای دیگران یا معادن، معابد و ... حمله کند و آنها را غارت کند. بخشهای دیگری نیز در بازی وجود دارد که کارکردشان کاملاً روشن است مثل انبار، درمانگاه یا فروشگاه و... .
فرآیند دخل و خرج مبتنی بر استخراج منابع
غذا، آهن، سنگ، چوب و الماس منابع درون بازی هستند که این موارد را بازیکن از معادنی که در بازی میسازد استخراج میکند یا با حمله به دشمنان آنها را به چنگ میآورد و از آنها برای ارتقای ساختمانها و آموزش نیروهای خود استفاده میکند. از این قاعده فقط الماس مستثنی است که باید آن را با پول واقعی خرید. جادوی امپراطوری چاله که چه عرض شود درههای گوناگونی برای خرج کردن پول و خرید از بازی دارد. بازیکنان جادوی امپراطوری با بمباران انبوهی از پیشنهادات خرید درون برنامهای مواجه هستند؛ بستهی مبتکر، جنگجو، کارگر، معمار و بستههای جور و واجور دیگر که شامل منابع و افزایندهی سرعت رشد و پیشرفت میباشند.
بومیسازی نصفه و نیمه
جادوی امپراطوری مانند دیگر آثاری که استودیو Medrick FZE House بومیسازی کرده است اشکالات قابل توجهی در این زمینه دارد. از اشتباهات املایی ریز و درشت گرفته تا جدا بودن بخشهای مختلف دو کلمه. بعضی از واژهها و عبارات حروفشان قطعه قطعه و غیرقابل خوانش است. برخی واژگان و نام ساختمانها مانند آکادمی هم همان کلمات فرنگی هستند. از عبارت ترکیبی فارسی و انگلیسی «change اسم in player profile» نیز نباید گذشت که وظیفهی زیباسازی بازی را برعهده دارد!
دشمنان بازیکن در بازی همگی انسان نیستند. موجوداتی مانند جن که بازی به آنها جینی میگوید نسناسها که موجودات نیمه انسان بسیار ترسناکی هستند که قسمتی از بدنشان نیست و استخوانشان از گوشتشان بیرون زده، افعی دو سر و دیگر دشمنان برای کودکان ترسناک هستند. نبردها و درگیریهای بازی، داری سطح متوسطی از خشونتاند. در بازی گروههای مختلفی برای حل کردن اختلافهایشان به شاه مراجعه میکنند و درخواستهایشان را مطرح میکنند و در مواردی نیز از پادشاه میخواهند به آنها اجازه استفاده از جادوی سیاه و امثالهم را بدهد. جادو و جادوگری یکی از مسائلی است که بسیار مورد نکوهش اسلام قرار گرفته است. از این مورد که بازی بسیار میتواند اعتیادآور باشد نیز نباید به سادگی گذشت. قسمت گفت و گوی آنلاین و قبیله نیز بخشیهای مهمی هستند که باید مورد توجه والدین قرار بگیرد.