«رستم دستان در جزیره ناشناخته» یک عنوان موبایلی کمحجم در سبک سکوبازی است که با قرار دادن مخاطب در نقش رستم و با الهام از عناصر آشنای بازی محبوب «ماریو» او را به سمت جمعآوری منابع برای زنده ماندن و کشف رازهای مختلف در لوکیشنهای بازی تشویق میکند.
روند بازی:
«رستم دستان در جزیره ناشناخته» یک بازی موبایلی سکوبازی است که تلاش دارد تا مخاطب را درگیر کشف رازهای متعددی در مکانهای مختلف کند. بازی در چهار بخش کلی با عنوان کوهستان، زیرزمین، آسمان و زمستان در جریان است و هر بخش، دارای چیزی نزدیک به نه مرحله بوده تا مخاطب را به طور کامل درگیر مکانها و رازهای آنها کند.
گیمپلی بازی ساده اما کاربردی طراحی شده و مخاطب را برای استفاده از عناصر توسعهیافته دچار مشکل نمیکند؛ حرکت به دو جهت چپ و راست، پرش به بالا برای رفتن به سکوهای هوایی و البته استفاده از دو نوع سلاح از جمله جزییات گیمپلی بازی هستند.
در مسیر حرکت بازیکن در نقش رستم، سکوهای سنگی یا محکمتر که با علامت سوال مشخص شدهاند قرار دارند و بازیکن با قرار گرفتن تحت سکوها و پرش کردن باید آنها را شکسته و به طور تصادفی صاحب منابع کاربردی شود که این منابع میتوانند در بازیابی نوار سلامتی رستم، بالا بردن امتیاز کلی بازیکن در پایان مرحله یا حتی سکههای کاربردی مفید باشد. در پلتفرمینگ بازی، بازیکن در حالت عادی میتواند دو بار بپرد اما در برخورد با سکوها میتواند از طریق پرش و چسبیدن به آنها دو پرش دیگر انجام دهد تا از این طریق به سکوهای بالاتر دست پیدا کند. همچنین از جمله راههای پشت سر گذاشتن دشمنان میتواند پریدن روی آنها باشد تا آسیبی به رستم نرسد.
مراحل بازی با در نظر گرفتن محدودیت زمانی و جانی رستم طراحی شدهاند؛ رستم در حالت کلی، میتواند سه بار شکست خورده و پس از هر بار شکست از آخرین ذخیرهی خودکار بازی، مرحله را ادامه دهد و در صورتی که سه فرصت بازیابی به اتمام برسند بازیکن باید تجربهی مرحله را از ابتدا آغاز نماید. اما از سوی دیگر، برای مراحل یک محدودیت زمانی حداقل ۹۰ ثانیهای طراحی شده که اتمام آن قبل از اتمام مرحله میتواند یک فرصت از فرصتهای بازیکن را کاهش دهد. از سوی دیگر، برخورد با دشمنها یا تحت تاثیر پرتابههای آنها قرار گرفتن باعث میشود تا به مرور از نوار سلامتی رستم کاسته شود.
«رستم دستان در جزیره ناشناخته» نیز از عناصر پرداخت درون برنامهای بهره برده که در آن، بازیکن با پرداخت پول واقعی میتواند به سه کاراکتر دیگر دست پیدا کرده یا از طریق خرید سکه، سطح جان و گلولهی خود را ارتقا دهد. البته تماشای ویدیوهای تبلیغاتی از جمله راههای افزایش دارایی سکه است.
فضاسازی بازی:
سبک بصری بازی بسیار ساده و رنگارنگ بوده اما طراحی شخصیت رستم چندان جذاب از کار در نیامده است. افکتهای صوتی نیز بسیار ساده و در حدی قابل قبول پیادهسازی شدهاند.
«رستم دستان در جزیره ناشناخته» یادآور جذابیت بالای بازی ماریو است و از این نظر، میتواند مخاطب کودک و خردسال را تا مدتها سرگرم نماید.
خشونت در بازی در پایینترين سطح خود مشاهده میشود اما چندان آزاردهنده و آسیبرسان نخواهد بود.