«Not Not - A Brain-Buster» یک بازی موبایلی بسیار زیبا در سبک معمایی فکری است که به طور همزمان، قوهی دیداری و میزان سرعت عمل بازیکن را میسنجد. مخاطب باید در یک محدودیت زمانی با توجه به نوشتهها، جهت درست را مشخص کرده و به طرف آن حرکت کند.
روند بازی:
«Not Not - A Brain-Buster» یک بازی موبایلی بسیار زیبا در ژانر معمایی و فکری است که در عین پیچیده نبودن، سطح سرعت عمل و همچنین قوهی دیداری بازیکن را برای تشخیص جهت درست میسنجد و در یک محدودیت زمانی قابل توجه، او را وادار به گرفتن تصمیم درست میکند. روند تجربهی بازی به این صورت است که مخاطب با کشیدن انگشت خود در چهار جهت اصلی بالا، پایین، راست و چپ، کاراکتر اصلی را روی یک مکعب مربع چرخان حرکت میدهد و این حرکت دادن در حالتی درست است که طبق نوشتههای بازی عمل شود؛ یعنی طبق نوشتههایی چون "Left - Right - Up - Down" یا با قرار دادن واژهی Not در کنار این جهتها و همچنین تکرار آن در برخی موارد، به مخاطب دستور حرکت داده میشود.
نکتهی جالبی که در روند بازی دیده میشود و به نوعی مکمل تجربهی بازیکن است، محدودیت زمانی شدید برای انجام دستورات حرکتی است؛ مخاطب در طی محدودیتی که معمولاً بیشتر از سه ثانیه نیست باید طبق نوشتهی روی مکعب، کاراکتر را حرکت دهد و اگر زمان تمام شود یا حرکت اشتباه انجام شود، مخاطب شکست میخورد؛ البته این شکست با دریافت حداقل یک فرصت مجدد جبران میشود که همیشه به بازیکن داده نمیشود و باید مرحله را از ابتدا آغاز نماید. زمان موجود برای حرکت دادن کاراکتر روی مکعب با بالا رفتن درجهی سختی به مرور کاهش مییابد و بازیکن را در چالشهای سختتری از پیشروی در مراحل قرار میدهد. یک مورد مهم که بخشی از روند بازی است، به حد رساندن تعداد حرکات است؛ به این معنا که بازیکن باید به تعداد مشخصی کاراکتر خود را در جهتهای درست حرکت دهد تا بتواند مرحله را به پایان ببرد. اوج چالش بازی زمانی است که وقت برای اجرای دستورات به کمترین میزان ممکن میرسد و از سوی دیگر، تعداد جابجاییهایی که باید انجام شود بیش از آن مقداری است که قابل تصور است. برای بازی، سه سطح دشواری با تعداد حرکات ۲۰، ۳۰ و ۴۰ طراحی شده است.
Not Not - A Brain-Buster همچنین دارای یک حالت چلنج یا رقابت است که در آن، عملاً تعداد حرکت شرط نیست و بازیکن باید در یک حالت رکورد مانند تلاش کند تا بیشترین جابجایی را در جهات مختلف داشته باشد و در دفعات بعدی، رکوردهای قبلی خود را بشکند. البته بازی دارای یک حالت آنلاین است و تجربهی جذابتری از رقابت بازیکن با سایر مخاطبان فراهم میسازد.
فضاسازی بازی:
موسیقی متن اثر، بسیار زیبا و آرامشبخش ساخته شده و درست، حس یک بازی فکری را به فرد القا میکند. بازی از لحاظ بصری کاملاً ساده و مینیمال طراحی شده و قابل قبول است.
بازی در تقویت مهارت سرعت عمل بازیکن بسیار مفید و تاثیرگذار است، از اینرو تجربهی آن به مخاطبین کودک نیز توصیه میشود.
بازی در درجههای سختی بالاتر میتواند برای مخاطب خردسال و کودک بسیار سخت و عصبانیکننده جلوه نماید، از این رو توصیه میشود والدین کودک خود را به تجربهی بازی در سطوح سختی متعادل تشویق نمایند.
ماهیت روند بازی بسیار جذاب و اعتیادآور است، از این رو توصیه میشود والدین برای فرزند خود یک محدودیت زمانی جهت تجربهی بازی تعیین نمایند.
موسیقی متن و گرافیک بصری آرامش بخش بازی برای مخاطب کودک و خردسال میتواند بسیار مفید بوده و او را تشویق به تقویت سرعت عمل در فضایی ساده و آرام کند، به همین دلیل حضور والدین در کنار فرزند برای عمق بخشیدن به تجربهی بازی میتواند مفید باشد.