استودیو مدریک در نبرد جاودانها، برای هر نبردی که میان خیر و شر یا همان جادو و طلسم رخ میدهد یک داستان نیمخطی تعریف میکند و بازیکن را بر همیناساس برای حضور در میدان نبرد تشویق میکند. مخاطبانی که به تجربهی یک بازی موبایلی متوسط از ژانر نقشآفرینی نوبتی علاقهمندند میتوانند با استفاده از عناصر ارتقای سطح و تجربهی مبارزان و البته بهکارگیری عناصر حیاتیای که در تقویت قدرت و استقامت جنگجویان نقش دارد، تا مدتها به تجربهی بازی بپردازند. البته حجم بازی زیاد است و حداقل به یک تلفن همراه میانرده برای تجربه نیاز دارد.
روند بازی:
نبرد جاودانها یک بازی در ژانر استراتژی نوبتی و کارتی است که در آن، بازیکن موظف است تا با تشکیل ارتش خود به مصاف اهریمن رفته و سرزمین را از شر بدیها پاک کند. پیش از شروع هر نبرد، بازیکن باید پنج کارت دلخواه را در مقابل پنج کارت دشمن بردارد و با پیروزی سه کارت از پنج کارت هر طرف مبارزه، پیروزی خود را قطعی کند. البته بازیکن باید به نقش و رویکرد کارتهایی که انتخاب میکند توجه داشته باشد؛ کارتهای موجود با رنگهایی چون قرمز، سبز، سفید، سیاه و بیرنگ هرکدام رویکرد متفاوتی دارند؛ کارتهای قرمز برای بهرهگیری از نیروی آتش و آشوب، کارت سفید برای بهرهگیری بازیکن از نیروی وفاداری آن، کارتهای سیاه که برای استفاده از مرگ و جادوی سیاه و البته کارتهای سبز برای استفاده از قدرت طبیعت و خشم آن به کار میآید.
البته در این بین، هشت نوع کارت نیز وجود دارد که در دستههای انسان، غيرانسان، تایتان، دراکونید، جادو، هیولا، حیوان و نامرده طبقهبندی میشوند. هر یک از کارتهای موجود در قدرت حمله، بازیابی نوار سلامتی خود، میزان استقامت در زمان حمله و دیگر موارد کاربرد دارند؛ بازیکن باید تصمیم بگیرد که کدامیک از کارتهای موجود را برای شروع نبرد انتخاب کند. دیگر موضوع مهم اینجاست که بازیکن از طریق پیروزی با هر کدام از کارتها، شاهد افزایش میزان تجربه و سایر شاخصهای هر کدام از کارتها خواهد بود. در زمان شروع رسمی نبرد، بازیکن یک کارت خود را به میدان میفرستد و شاهد مبارزه آن با کارت دشمن به شکل نوبتی خواهد بود؛ البته بازیکن باید توجه داشته باشد که کارتهای دشمن برای حمله مشخص نیستند و اینجاست که شانس، نقش قابل توجهی در کنار نحوهی تصمیمگیری و چینش نیروها توسط بازیکن دارد.
از دیگر بخشهای بازی، بخش مراسم پاک شدن است که بازیکن نیروهای خودی یا نیروهای حریف را که تحت تاثیر جادوی منفی سرزمین قرار گرفتهاند را با داشتن متریال مورد نیاز پاک کرده و آنها را به ارتش خود اضافه میکند. همچنین سایر نقاط نقشهی بازی در حین ماجراجوییهای بازیکن، دارای متریال مورد نیاز از جمله الماس و طلا خواهند بود و بازیکن با پیشروی بیشتر خواهد توانست تا از منابع موجود در نقاط مختلف نقشه استفاده کند. نکتهی دیگر، استفاده از طلسمهای موجود برای پیروزی در نبردهاست که کمک میکند تا میزان سلامتی، توان حمله و سایر قابلیتهای حیاتی کارتهای خود ارتقا داده شوند.
گرافیک و صداگذاری:
گرافیک بصری بازی، جذاب و خوشرنگ طراحی شده و یک اتمسفر واقعی از سرزمینی خیالی به تصویر میکشد؛ ضمن اینکه صداگذاری بازی در زمان نبرد و گشت و گذار در نقشه، قابل قبول است و جالب به نظر میرسد.
«نبرد جاودانها» به شکل گستردهای بازیکن را درگیر مدیریت منابع و چینش استراتژی میکند و همین موضوع باعث میشود تا قوهی تصمیمگیری و برنامهریزی مخاطب بالا رود؛ از اینرو تجربهی آن توصیه میشود. بازی دارای خشونتی با شدت ضعیف است.
محتوای گستردهی بازی میتواند تجربهی اثر را برای مخاطب خردسال سخت و غیرممکن کند و به او حس ناامیدی دست بدهد، از اینرو توصیه میشود تا مخاطب خردسال به تجربهی بازی نپردازد.