Kingdom Come: Deliverance 2 نه تنها دو برابر بزرگتر است، بلکه دنیای آن پرجزییات و غنی خواهد بود
Kingdom Come: Deliverance 2 نه تنها دو برابر بزرگتر است، بلکه دنیای آن پرجزییات و غنی خواهد بود

Kingdom Come: Deliverance 2 دیروز به صورت رسمی معرفی شد و قرار است به طور قابل توجهی بزرگتر و جالب‌تر از زندگی قرون وسطایی و بدون تنوع نسخه اول باشد.

بازی اول یک نفس راحت برای خلاص شدن از بازی‌های تکراری نقش‌آفرینی و فانتزی پر از جادو بود. داستان بازی در بین شوالیه‌ها و دسیسه‌های تاریخ قرون وسطی روایت ‌میشد و توسط یک قهرمان کاریزماتیک، گردش‌های طولانی در حومه شهر "بوهم" و دوئل‌های اول شخص پیچیده راه آن به قلب همه باز شد. پایبندی آن به فیزیک واقع گرایانه و اهمیت موقعیت یابی و جهت گیری هنگام حمله کردن برای یک بازی اول شخص بسیار نوآورانه بود؛ همچنین تسلط به آن اصلا به آن سادگی که به نظر می‌رسید نبود؛ اما به طرز باورنکردنی‌ای زمانی که یک ضربه را با موفقیت به حریف وارد میکردید و یک شوالیه دشمن سرنگون میشد حس رضایت به شما دست می‌داد.

گیمپلی نسخه اول بدون تعجب، در حال بازگشت است و از نظر ظاهری به نظر می رسد که مانند همیشه به طرز خشنود کننده‌ای وحشیانه و پیچیده است. ویکتور بوکان، کارگردان طراحی و مبارزات بازی، می‌گوید: "می‌خواهیم حس کنید شمشیر در دستان خودتان است. می‌خواهیم که در میدان جنگ از سوی دشمنان احساس خطر کنید و برای جان خود و زنده ماندن بجنگید."

اما با توجه به عملکرد نسخه اول، بیشتر صحبت‌های پیرامون بازی درباره تنوع شخصیت‌ها و داستانی و همچنین میزان پایبندی بازی به شرایط تاریخی آن زمان است.

پاسخ سازندگان تا حد زیادی بازتاب موضع آن‌ها در بازی اول است، Warhorse پاسخ می‌دهد که برای تحقیقات خود، افراد استودیو "بسیار نزدیک با دانشگاه ها، مورخان، موزه ها، بازسازان آثار باستانی، گروهی از کارشناسان از اقوام مختلف و محققین تاریخی-مذهبی کار می کند" بنابراین Kingdom Come: Deliverance 2 پایبندی تاریخی خود را حفظ خواهد کرد.

اما نقش آفرینی بودن بازی نیز همچنان مورد توجه سازندگان است. پروکوپ جیرسا، طراح اصلی، می‌گوید: « هنری (شخصیت اول بازی) یک لوح خالی نیست، اما هنوز جا برای ساختن نسخه شخصی شما وجود دارد. هنری پسر جوانی است، بنابراین ویژگی‌های شخصیتی‌ای که از قبل برای او تعیین شده، عمیقاً ریشه‌دار نشده است. بنابراین شما می توانید هنری خود را به روش های مختلف بسازید. این انعطاف‌پذیری شامل شخصی‌سازی ظاهر او و انتخاب مهارت‌ها و تجهیزات شما و همچنین نحوه واکنش او به رویدادها است که به شما امکان می‌دهد اخلاق او را شخصی‌سازی کنید.»

تاریخ انتشار بازی مشخص ‌نشده است، اما Warhorse می‌گوید تا قبل از پایان سال 2024 بازی منتشر می‌شود، که خیلی زودتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. امیدواریم اگر بازی قرار است به این زودی پس از معرفی منتشر شود، درگیر باگ‌های زمان انتشار نسخه اول نشود و بتواند تجربه‌ای به یاد ماندنی‌ را رقم بزند.