یک مطالعه جدید نشان میدهد که پس از یک دوره رشد، فروش صنعت بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۲ روند کاهشی خواهد داشت.
بر اساس گزارش شرکت Ampere Analysis که در زمینه تجزیه و تحلیل دادهها فعالیت دارد، فروش بازیها، کنسولها و سرویسهای اشتراکی در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۱۹۱ میلیارد دلار بود و طبق پیشبینیها، این رقم در سال جاری میلادی به ۱۸۸ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.
دلایل این کاهش با توجه به هر پلتفرم متفاوت است ولی اساسیترین دلیل، مشکلات زنجیره تامین است که دسترسی به کنسولها و سختافزار رایانههای شخصی را با مشکل روبرو کرده است. این شرکت همچنین به مواردی مانند کاهش فروش در بازارهای مهم آسیایی به خاطر قرطینههای کرونا، تغییرات حریم خصوصی در تلفن همراه و تاثیرات آن بر جذب کاربران و خروج شرکتهای غربی از بازار روسیه به خاطر جنگ اوکراین اشاره میکند.
این گزارش در تایید پیشبینیهای اخیر در مورد صنعت بازی، به این موضوع اشاره میکند که این صنعت نیز از تاثیرات گسترده تورم فعلی جهان در امان نخواهد بود، اما در سال ۲۰۲۳ شاهد بهبودهایی در زمینه فروش خواهیم بود زیرا مشکلات زنجیره تامین تا سال ۲۰۲۳ کم و بیش حل خواهند شد، در حالی که مصرف کنندگان همچنان به استفاده بیشتر از بازیهای ویدیویی ادامه خواهند داد.
طبق اظهارات پیرز هاردینگ رولز، مسئول تحقیقات انجام شده در شرکت Ampere Analysis، پس از یک دوره دو ساله رشد و شکوفایی، صنعت بازیهای ویدویی در سال ۲۰۲۲ با یک دوره رکود مواجه خواهد شد ولی عملکرد صنعت بازیهای ویدیویی حتی در زمان رکود، از دوران قبل از شیوع کرونا بسیار بهتر است و در سال ۲۰۲۳ نیز شاهد پیشرفت صنعت بازیهای ویدیویی خواهیم بود.
منبع: سایت یوروگیمر