لوت باکس ها، بسته های اسرارآمیز محتوای دیجیتال در بازی های ویدیویی هستند که مصرف کنندگان در قبال پرداخت پول واقعی، از بازی دریافت می کنند. این بسته ها ، آیتم های مجازی بازی را به صورت تصادفی در اختیار کاربران قرار می دهند و کاربر با استفاده از آنها می تواند نسبت به بازیکنان دیگر برتری پیدا کرده و یا آیتم های تزئینی خاصی به دست بیاورد. لوت باکس ها در حقیقت نوعی خرید درون برنامه ای هستند که بازیکن را تشویق میکنند تا مبالغ اندکی را برای شانس به دست آوردن پاداش مطلوب خرج کند. فروش لوت باکس ها برای صنعت بازی بسیار سودآور است و در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵ میلیارد دلار درآمد زایی داشته است.
لوت باکس ها منشا بحثها و مناقشات متعددی بوده اند. بسیاری بر این عقیده اند که این مکانیسم ها با غارتگری، ترویج اعتیاد و بهره کشی از مصرفکنندگان آسیب پذیر، از آنها سوءاستفاده می کنند. در این مقاله سوءاستفاده های صورت گرفته در فروش و معرفی لوت باکس ها به شرح زیر مطرح خواهند شد:
در این گزارش با بررسی دو بازی ویدیویی FIFA 22 و Raid: Shadow Legends علت استثمارگرانه و غارتگرانه بودن لوت باکس ها از دید مصرف کنندگان مورد بحث قرار خواهد گرفت. هر دو بازی، با استفاده از ترفندهای متنوع و با سوءاستفاده از امید مصرف کننده به دریافت آیتم های بهتر علیرغم شانس ناچیز، آنها را به صرف حداکثری زمان و پول برای دریافت آیتم های بازی (لوت باکس) سوق میدهند.
بر اساس این موارد و بررسی نمای کلی صنعت بازی، ما چندین پیشنهاد برای صنعت بازی، قانون گذاران ارائه کرده ایم:
اگرچه صنعت بازی های ویدیویی یکی از بزرگترین صنایع سرگرمی است، اغلب از نظارت های قانونگذاران گریخته است، بنابراین ما خواستار اقدامات نظارتی قویتر علیه شرکت هایی هستیم که با بی توجهی به حقوق مصرف کنندگان، از آسیب پذیری های آنها سوءاستفاده می کنند.