نینتندو ظاهراً پس از ملاحظات و بررسیهای زیاد، تصمیم گرفته است که برخلاف مدل سوییچ اولِد، در کنسول سوییچ ۲ از نمایشگر السیدی بهره ببرد.
نینتندو به سوالات پیرامون تصمیم خود مبنی بر استفاده از نمایشگر السیدی (LCD) برای کنسول ۴۴۹.۹۹ دلاری سوییچ ۲، به جای نمایشگر اولِد (OLED) که برای نسخه اولِدِ سوییچ اصلی استفاده کرده بود، پاسخ داده است.
سوییچ ۲ دارای یک نمایشگر السیدی ۷.۹ اینچی با گاموت رنگی وسیع است که قادر به خروجی تصویر با رزولوشن 1080p (۱۹۲۰x۱۰۸۰) میباشد. از نظر اندازه، این یک ارتقای بزرگ نسبت به نمایشگر ۶.۲ اینچی سوییچ ۱، نمایشگر ۷ اینچی سوییچ اولِد و نمایشگر ۵.۵ اینچی سوییچ لایت به حساب میآید.
همچنین پشتیبانی از HDR10 و VRR (نرخ نوسازی متغیر) تا ۱۲۰ هرتز نیز وجود دارد، به این معنی که اگر بازیها و تنظیمات شما اجازه دهند، نرخ فریم میتواند تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه افزایش یابد.
اما این کیفیت خود نمایشگر و تصویری است که بازیکنان میبینند که بحثهایی را در میان طرفداران نینتندو برانگیخته است. روز گذشته طی یک جلسه پرسش و پاسخ میزگرد متمرکز بر سختافزار در نیویورک از نمایندگان نینتندو پرسیده شد که چرا این شرکت برای سوییچ ۲ دوباره به سراغ السیدی رفته است، تصمیمی که میتواند به عنوان یک «پسرفت» نسبت به سوییچ اولِد تلقی شود.
تتسویا ساساکی، مدیر کل بخش توسعه فناوری و مدیر ارشد دپارتمان توسعه فناوری در نینتندو، گفت که این شرکت این تصمیم را سرسری نگرفته است.
ساساکی توضیح داد: «پیشرفتهای زیادی در طول دوره توسعه در فناوری السیدی حاصل شده است.»
«ما نگاهی به فناوریهایی که اکنون در دسترس ما بود انداختیم و پس از بررسیهای فراوان تصمیم گرفتیم که از همان السیدی استفاده کنیم.»
ساساکی سپس به این نکته اشاره کرد که سوییچ ۲ از HDR پشتیبانی میکند، در حالی که سوییچ اولِد این قابلیت را ندارد.
او گفت: «حتی در نسخه اولِد نینتندو سوییچ، ما پشتیبانی از سازگاری با HDR را نداشتیم، اما این چیزی است که اکنون از آن پشتیبانی میکنیم.»