با وجود "چند سال سخت"، تحلیلگران معتقدند که جنگ کنسولها برای Xbox "در واقع بسیار روشن به نظر میرسد" - "اگر به نمودار فروش پلیاستیشن نگاه کنید، مایکروسافت زیادی را در آنجا میبینید"
"به گزارش درآمدهای آنها نگاه میکنی و میگویی، خب خیلی خوب به نظر میرسد"
در حالی که چند سال گذشته برای Xbox به طور کلی پر فراز و نشیب بوده است، بعضی از تحلیلگران صنعت معتقدند که این شرکت در حال اصلاح مسیر خود در زمان مناسب برای یک سال 2025 پربار است.
در مصاحبهای با Piscatella مدیر اجرایی بازیها در Circana در مورد گذشته، حال و آینده Xbox صحبت کرد و معتقد است که شانس این شرکت در حال تغییر است، تا حدودی به دلیل فروش قوی پلیاستیشن. "اگر به آنچه اکنون در فروش در حال رخ دادن است نگاه کنید، مانند نمودار فروش پلیاستیشن، مایکروسافت زیادی را در آنجا میبینید و هر چه آنها بتوانند جذابیت محصولات خود و IP خود را در بین سایر پلتفرمها گسترش دهند، چرا این کار را نکنند؟"
کلید آینده Xbox پذیرش سایر پلتفرمها به جای رقابت با آنها و اطمینان از این است که حتی اگر فروش کنسولها، همانطور که در سالهای اخیر رخ داده است کاهش یابد، آنها هنوز هم میتوانند با فروش بازیهای خود آن را جبران کنند. او توضیح میدهد: "شما به آینده نگاه میکنید و برخی از چیزهایی که آنها در مورد آن صحبت کردهاند را میبینید، گسترش دسترسی برند Xbox فراتر از کنسول Xbox یک ابتکار کلیدی است و آنها در حال اجرای آن هستند. "شما به نتایج آنها در گزارشهای درآمدشان نگاه میکنید و میگویید خب خیلی خوب به نظر میرسد، حتی اگر آنها تشخیص دهند که فروش کنسولهایشان کم است. شما از این دیدگاه به آن نگاه میکنید و آینده در واقع بسیار روشن به نظر میرسد اگرچه بله، مطمئناً سالهای سختی به آنها گذشته است."
با توجه به اینکه Xbox سرمایهگذاری زیادی در گسترش Game Pass کرده است و اشتراکهای آن مدتها پیش شروع به فروش پایدار کردهاند، Piscatella معتقد است که یکی از مهمترین جنبههای این سرویس، بازاریابی ماشینی برای عناوین Xbox است و آن را به عنوان "داشتن یک رویکرد گستردهتر که در آن اشتراکها بخش اعظم کارهایی مانند افزایش فروش در سایر پلتفرمها و اکوسیستمها هستند" توصیف میکند.
او Game Pass را به عنوان بخش مهمی از برند Xbox میداند اما معتقد است که حرکت Xbox به سمت یک رویکرد متعادلتر برخلاف تمرکز قبلی آنها بر روی این سرویس یک حرکت هوشمندانه است. "من فکر میکنم که این سرویس نقش بسیار خوبی در مجموعهای از محصولاتی که به مصرفکنندگان ارائه میشود ایفا میکند."
Piscatella اشاره میکند که با بازیهایی مانند Helldivers 2، پلیاستیشن تلاش بیشتری برای جذب مخاطبان در سایر پلتفرمها کرده است اما Xbox در این زمینه بسیار **تهاجمیتر** عمل کرده و اگر این شرکت میخواهد به مسیر صعودی خود ادامه دهد، این دقیقاً همان کاری است باید انجام دهند.