سونی می‌خواهد از سال 2025 بازی‌های تک‌نفره بزرگ را به شکل سالانه منتشر کند
سونی می‌خواهد از سال 2025 بازی‌های تک‌نفره بزرگ را به شکل سالانه منتشر کند

سونی کنفرانس مالی سه ماهه خود را برگزار کرد و هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی بینش شرکت در مورد کسب و کار پلی‌استیشن را تشریح کرد.

در طول مصاحبه زنده با هیروکی توتوکی، متوجه شدیم که ساعات بازی در پلی استیشن در طول سه ماهه گذشته (بین جولای و سپتامبر 2024) نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.
Astro Bot در 9 هفته پس از انتشار 1.5 میلیون نسخه فروخته است. جالب اینجاست که 37 درصد از کسانی که این بازی را خریداری کرده‌اند، در 2 سال گذشته هیچ بازی فرست‌پارتی‌ای از سونی نخریده‌اند.
کاربران جوان و خانواده‌هایی که آن را خریداری کرده‌اند در گذشته خریدهای کمتری انجام داده‌اند و این یعنی انتشار این نوع محصولات به طور قابل توجهی در جذب کاربران جدید کمک می کند.
توتوکی همچنین اشاره کرد که سونی در زمینه بازی‌های سرویس محور از موفقیت Helldivers 2 و شکست Concord چیزهای زیادی یاد گرفته است و قصد دارد این آموخته‌ها را در استودیوهای خود از جمله حوزه‌های مدیریت توسعه عناوین بازی به اشتراک بگذارد تا به طرحی برای پشتیبانی مداوم از بازی‌های سرویس محور برسد.
توتوکی ادامه داد که رشد تجاری این صنعت دارای شتابی قوی است و سونی انتظار دارد در نیمه دوم سال مالی شاهد گسترش پایدار تعامل کاربران و رشد درآمدهای مرتبط با آن باشد. سونی در توسعه بازی‌های جدید و بهبود فرآیند بازی‌های سرویس محور «پیشرفت ثابتی» دارد. این شرکت با انتشار بازی Ghost of Yōtei قصد دارد از سال مالی آینده به بعد، هر سال به انتشار بازی‌های تک نفره بزرگ ادامه دهد.
در ادامه مصاحبه توتوکی اشاره کرد که سونی نه تنها ساختار کسب و کار را تغییر داده است بلکه رویکرد خود را به توسعه بازی‌ها نیز تغییر داده است.

علاوه بر اخراج‌ها و کاهش هزینه‌ها در زمینه های مختلف سونی همچنین بهینه سازی‌های جدید را عملیات فروش و بازاریابی اعمال می کند. توتوکی معتقد است که سونی با این تغییرات به نتایج خوبی دست خواهد یافت.
توتوکی در پاسخ به سوال دیگری اشاره کرد که سونی همچنان در حال یادگیری است و آنها باید واحدهای جدید از جمله واحد تست کاربر و ارزیابی داخلی داشته باشند.
همچنین که هدف فروش 18 میلیون واحدی PS5 در طول سال مالی بدون تغییر باقی مانده است در حالی که عملکرد فروش در سه ماهه اول کمی ضعیف تر از حد انتظار بود، سه ماهه دوم مطابق با انتظارات سونی بود. در نیمه دوم سال مالی، تبلیغاتی برای افزایش فروش وجود خواهد داشت.
علاوه بر این، او اشاره کرد که قیمت گذاری PS5 Pro تأثیر منفی بر فروش نداشته است.

توتوکی همچنین اذعان کرد که وادار کردن بازیکنان به استفاده از حساب شبکه PlayStation در رایانه شخصی می‌تواند «معمولاً حس پس‌زدگی» ایجاد کند، اما برای بازی‌های سرویس محور، ایجاد محیطی که همه بتوانند با خیال راحت از آن لذت ببرند مهم است. برای انجام این کار سونی باید بتواند برخی از قوانین را اجرا کند و ایجاد تعادل بین آن و توانایی بازی آزاد بسیار مهم است. به این ترتیب، شرکت باید به دنبال بهترین راه برای دستیابی به این هدف باشد.